fredag 26 november 2010

Inläggning

Den 1 dec ska jag till öronläkaren för att se vad som kan göras åt att jag har vätska i örat. Vätskan i örat var anledningen till att jag bad om en MR av skallen, så därför upptäcktes svulsten i lillhjärnan. Tur att man är om sig och kring sig annars undrar jag hur länge jag fått gå utan upptäckt. Troligtvis hade jag märkt av den när jag fått symptom.

Den 6 december är det så dags att skrivas in för att göra strålning med laserkniven. Det fick jag veta igår efter att jag ringt till neurologen för att höra varför jag inte fått en kallelse. Akutremissen skickades den 16 nov och eftersom jag ville ha behandlingen "igår" så blev jag undrande och det var även den remitterande läkaren. De närmaste dagarna kommer alltså en kallelse med posten och förhoppningsvis idag. Om jag inte ringt så hade jag kunnat går undrande över hela helgen, så som sagt att vara om sig och kring sig kan löna sig.

Några har undrat om jag kan njuta av advent och det gör jag. Ska troligen träffa hela familjen imorgon och på söndag blir det lunch hos svåger och svägerska. Det är underbart att slippa att ha paltkoma, ursäkta alla norrlänningar, i huvudet pga av biverkningar.


 Lite nytt och ............



de obligatoriska adventsbarnen



Nyponros


Längtan till våren

8 kommentarer:

Rigmor sa...

Vilken underbar bild på nyponkvisten, med ljuset bakom. Jag hoppas att du kan känna så, att ljuset finns någonstans där bakom, och att det kommer åter. Att samtidigt som man måste samla kraft och energi för det som komma skall behöva ha koll på allt praktiskt med kallelser och sånt, det känns mycket för en annan. Hoppas verkligen att du kan njuta av advent som kommer nu, och ta väl hand om dig!!
Varm Kram

Rantamor sa...

Vilka fina fina foton du bjuder på idag. Känns så roligt att se dig lägga lite energi på din blogg, alltså att du orkar...
Gillade det fina luciaföljet du har hemma på spiselkransen ????
Vackert och stämningsfullt.
Oj va mycket snö ni har ni med.
Här snöar det idag igen och är 13 minus och blåser och är allmänt otrevligt ute.
Men jag får ju vara inne =) så jag ska inte klaga.

Har besvär med min rygg, inte mycket att yvas över just nu, så det är bara att försöka ta det lugnt....men ska försöka få ihop några jullimpor idag iallafall, det är så gott me hembakt.

Hoppas att att du får en trevlig advent med din familj...och får du paltcoma så får du vila lite *ler*.

Håller alla tummar ivärlden för dig vännen.

Wildhearts sa...

Vilka fina bilder du har lagt upp i dag. Första advent är väldigt mysig tycker jag och jag hoppas att den blir riktigt mysig.

Kram Agneta

Pennelina sa...

Gott att höra att du hinner och orkar njuta emellanåt. Det är viktigt.

Härliga bilder, som vanligt!

Många kramar från mig <3

Pysslan sa...

Skönt att läsa att du kommer att behandlas med kniv och cellgift. Skickar styrkekramar!

Lysande ögonblick! sa...

Hoppas du har en fin advent med dina nära. Att du får en stund att tänka på annat. EN STOR STYRKEKRAM!!!

Marie sa...

Wow Agneta vilken vacker header du lagt upp. Du bor ju som en drottning vännen :-)
Bilden på nyponet är fantastiskt vacker. En tänkvärd bild där den ljusare tiden kan skönjas längre fram. Så ska vi tänka och så tänker jag för dig nu kära Agneta. Älskar Lisa Larssons adventsbarn. Klassiska och vackra. Sänder varma tankar och kramar om från hjärtat.

Anonym sa...

Dear A , thinking of you !
You go girl - you can do all !!!
KRAAAAAAAAAAAAAAAAM & LOOOOOOOVE, altid yours Minna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...