torsdag 3 december 2009

Gårdagen och dagarna framåt


Jessica, yngsta dottern har skrivit sin första artikel i Bonniertidningen Misstänkt. En ganska ny tidning som skriver om gamla och nya brott och om människoöden, både ur brottslingens och brottsoffrets synvinkel. Finns att köpa i Pressbyrån och för prenumeration. Grattis Jessica och lycka till fram till examen i januari. Gäller även sambon Niklas, som då blir färdig barnmorska.
Gårdagen bjöd på alla barnbarn. Mycket leksaker överallt, men också städning efteråt. Vi bakade också pepparkakor, så nu doftar det pepparkakor här igen. Härligt med dessa kreativa barn som verkligen kan leka och trivas med varandra. Jag älskar mina barnbarn, de ger så otroligt med energi och kärlek. Ikväll blir det glöggmingel hos grannen och på söndag glögg och lunch hos svåger och svägerska. Härligt med generösa människor.
Har de senaste två dagarna drabbats av ett otroligt illamående på morgonen. Kanske är det inte så konstigt, då morgonen börjar med ett gäng tabletter, där en vanlig biverkning är just illamående. Tidigare har jag klarat det bra, men Xelodan förstärker säkert biverkningarna.

Nästa vecka är det sagt att jag ska börja stråla, eller snarare är det en önskan från läkaren. Väntetiderna kan ju vara långa, men jag tror att jag är ganska högt på listan av prioriterade, med tanke på min värk. Har lagt bort nojan med att äta morfinpreparat, inser att värken tar ner så mycket att det är värt att äta morfin. Det är inte beroende-framkallande om man har värk, bara när man tar det för att få en kick. Belöningssystemet kan inte aktiveras på grund av smärtan. När smärtan försvinner vill man inte längre ha drogen. Allt enligt min schrink och smärtdoktor José.


Fortsättning följer.

1 kommentar:

J sa...

Tack för att du puffar för mitt jobb :) Du är världens mest tekniska mamma! Puss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...