onsdag 9 december 2009

Strålning á la Hannibal Lecter

Idag har varit en bra dag, behövde inte sova efter frukosten. Igår var en lite sämre dag sov till kl var 15:30, men jag njöt av det då och hade säkert nytta av det idag.

Jag har idag också varit på Radiumhemmet, på strålningsenheten. Skulle förbereda inför min strålning av käken som börjar den 17:e. Träffade där en Anders, som jag är säker på att jag träffade för 10 år sedan, inför min första strålning, som jag fick på mitt bröst. En mycket sympatisk man som vet hur man pratar med patienten som ska göra något lite svårare.

Jag fick en mask inprovad, så jag kände mig som Hannibal Lecter, skillnaden är att hela mitt ansikte var täckt av masken och att den satt fast i bänken. Mallen lades i varmt vatten i 3 minuter sedan på mitt ansikte och spändes fast i bänken och formades efter mitt ansikte. Händerna hade jag instuckna i en ögla i övrigt var inte kropppen fastspänd. Tur att jag inte lider av klaustrofobi. Ska försöka få en bild av mig i den munderingen nästa gång. Så här ser Hannibal Lecter ut, för er som inte sett filmen När lammen tystnar:








Har fått tillstånd att ta mina Xeloda utan uppehåll, men jag valde ändå idag att göra ett uppehåll en vecka, eftersom jag tycker att biverkningarna är lite grymma.

Imorgon är det dags för lunch med Mindfulnesskvinnorna.

Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...