onsdag 30 december 2009

Dagar av kaos

Har varit på sjukhuset i omgångar några bokade och ett akut. Upprinnelsen var att jag några dagar efter strålningen mot käken fick stora sjok med blåsor i munnen som smärtade oerhört. Visste inte att det kunde bli så illa. Lite blåsor visste jag att man kunde få, men alla dessa blaffor. Trodde själv att jag hade varinfektion på hela högra sidan av munnen. Bokade då ett möte på sjukhuset och läkaren konstaterade bara att allt var normalt efter fem starka strålningar. På kvällen fick jag feber och då måste man åka akut till sjukhuset när man tar cytostatika. Misstanke finns då att de vita blodkropparna blivit för få, men det konstaterades att det inte var så och jag fick åka hem igen, vilket var skönt. Jag fick ändå penicillin utskrivet eftersom min sänka var något hög. Jag avvaktade några dagar och nu tar jag penicillinet och hoppas att blåsorna lägger sig.
Tur i oturen att vi inte är inbokade på någon stor supé, för jag kan säga att äta är nästan omöjligt med alla dessa blåsor. Jag får ta olika vätskor som bedövar och värktabletter. Ser dock fram emot att fira nyår med min kära man som stöttar och finns här. Ostron och räkor är inköpta och Crémant finns på kylning. Ny klänning hänger i garderoben. Skål och Gott Nytt år till alla vänner och läsare. Fortsättning följer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!! Du är en otroligt tapper kvinna och din blogg ger mig väldigt mycket positiv förstärkning. Som du förstår så är jag också en medsyster i den här sjukdomen. Såg på Eldsjälsgalan i går kväll och tycker att du är en riktig eldsjäl som hanterar det som kommer i sjukdomens spår på det sätt du gör.
Nu ska vi fira Nyårsafton och må gott med en massa god mat. Hoppas innerligt att du lyckas bedöva det onda så du kan njuta av det goda.
Hälsa även din familj ett GOTT NYTT ÅR!!
Många varma kramar
Rut

Agneta sa...

Tack Rut för en oerhört varm och fin kommentar. Önskar också dig Ett Gott Nytt År.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...