torsdag 11 oktober 2007

Mungbönor

Numera är Mungbönor ett skötebarn för mig. Jag blötlägger, sköljer och ser dom gro. Blandar i sallad och mixar även till en Mungbönsvälling. Helt ok om man blandar med lite citron. Dessutom går min råsaftcentrifug på högvarv. Dricker Anna Skipper coctail på förmiddagen bestående av äpple och morot. Jag blandar också med rödbetor och vitkål för att förstärka näringen. Det enda som är säkert är att jag får väldig energi av min nya kost. Jag har blivit halv-vegetarian. Äter gärna fisk t ex gös som i tisdags då Jessica vår yngsta dotter var här. Vi bjöd också på sallad med avocado, marinerade bönor och mungbönsgroddar och t o m Jessica gillade det. En seger!

I lördags var vi på söder på Bondens marknad och fyllde på förrådet med grönsaker en härlig botanisering bland ekologiska produkter. Till lunch blev det en strömmingsburgare. Igår var jag hos grannen och hämtade äpplen, så just ni känns det enkelt att hitta grönsaker och frukt. Annars kan jag beställa från Ekolådan som kör hem ekologiska produkter.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi var också på marknaden i lördags! Måste ha varit där olika tid. Puss

Anonym sa...

Vill du bli min personliga bönleverantör. Jag beställer gladeligen ett kilo vitlöksmarinerade kidneybönor och kikärtor varannan vecka...tror du att det går att fixa? Puss

Agneta sa...

Självklart. Till dig kan jag verkligen göra det eftersom jag vet att du tycker så mycket om det. Puss Ps har just nu den 24 oktober ätit marinerade Kidneybönor, fetaost, groddade mungbönor och sallad. Mums Ds

Anonym sa...

lasa hela bloggen, ganska bra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...