tisdag 16 oktober 2007

Livet åter igen

Tänk att livet ter sig så härligt ibland trots värk och andra små saker, men det är inte dödligt. Det är väl därför som jag kan leva med det. Har varit hos min läkare Edward Baral på Radiumhemmet igen och alla provar visar att allt är bra i min kropp och datortomografin har tidigare visat det också. Även om man inte kan se att det är cancer i kroppen på blodprover, så kan man se att organen funkar som de ska. Idag var sista gången jag träffade honom om 2 veckor reser han till USA där han normalt lever och verkar. Det känns lite sorgligt, men det finns fler bra läkare.

Märker först efteråt att trots att jag vet och känner att jag mår bra så vill jag ha bekräftelse på det. Det är då det är lätt att hitta tillbaka till livet igen.

Läste just En artikel om Louise Hoffsten, en av mina stora favoriter http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article1023388.ab och hur de lyckas leva vidare med cancer och MS. DET GER HOPP och en varm känsla i kroppen. En STOR kram till Louise och hennes familj.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...