tisdag 30 oktober 2007

Bröstcancer och Rosa bandet

Visst är det bra att det kommer pengar till forskningen om bröstcancer, men all den uppmärksamhet som den ges och det kommersiella jippot omkring får mig att må illa.
Hittade den här länken som säger en del men inte allt.
http://www.stimulans.se/2007/10/en-rosa-spya-ver-bandet.php#c4041039265491207547
Jag mår också naturligtvis illa därför att jag blir påmind om min egen skröplighet och att jag är sjuk fast jag känner mig frisk. Vill leva i nuet, men det blir svårt när alla ska gå omkring i rosa bandet. Jag gör det själv också och tycker att forskningen är bra, men undrar dock hur mycket av det insamlade som bekostar alla jippon. Så kluvenhet är nog rätta ordet för min inställning till det hela.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har i alla fall gjort mitt och skänkt 20 kronor i dag :)

Skickar en söt länk. Puss
http://www.youtube.com/watch?v=FzRH3iTQPrk

Agneta sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Agneta sa...

Jag har också köpt ett Rosa band och tycker att det är bra, men undrar bara lite vart pengarna går.
Puss mamma

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...