måndag 13 december 2010

Ny resa med Taxol

Nu har jag påbörjat första behandlingen med Taxol, nästa blir om en vecka och nästa om ytterligare en vecka. Lite beroende på hur jag tar emot behandlingen anpassas dosen därefter. Har mått bättre den senaste veckan, illamåendet släppte jag har slutat tappa kilon och kan njuta av maten igen. Förmodligen, som jag skrivit förut, är det tack vare kortisonet, vilket minskar svullnaden i tumörerna. Nu håller jag alla tummar och tår för att de små djävlarna krymper.

Njuter av familjen och ser fram emot att fira julafton med alla. Kramar till er alla som kommenterar hejar på och bryr er. Ni som bloggar kommenterar jag inte så ofta, men jag läser nästan varje dag och tänker på er. Ha det bra alla och ta vara på varandra och njut mycket. Fortsättning följer.

12 kommentarer:

Annelie sa...

Tänker på dig lite extra idag, för mig går allt framåt i en rasande fart, medans du verkligen får ta en dag i sänder. Vad konstigt allt kan bli...
Kramar!

Pennelina sa...

Jag håller alla tummar och tår för dig med!

Stora kramar från mig <3<3

Rantamor sa...

Jag håller också tummarna för att alla din djävlar krymper ...och bara försvinner, vill aldrig se och höra om dom mera.
Jag måste säga att jag tänker så ofta på dig...och Rantafar med, ibland frågar han att hur är det med Agnetha, har du hört hur hon mår.
Du fanns ju faktiskt där på bloggen när jag började blogga iår och det känns som att du alltid funnits i min bloggvärld.
Vill att du finns med länge, länge ännu.
Va kul ialllafall , att du mår bättre och jag hoppas att du kommer att ha en riktigt bra jul tillsammans med din underbara familj. Dom finns runtom dig som bomull för din själ..

Tusen kramar och tankar från mig och Rantafar.

Wildhearts sa...

Jag håller fingrar och tår och allt som man kan tänkas hålla. Tänker på dig väldigt ofta och hoppas att du nu kommer att må lite bättre igen. Måste vara skönt att få tillbaka lite av matlusten. Ta hand om dig och njut av dina nära och kära! Kram Agneta

Rigmor sa...

Håller allt jag har för att de ska krympa!! Håller i för kung och fosterland också att du ska fixa och orka med Taxol. Skönt att kunna njuta av maten, förstår att det höjer livskvalitén ordentligt. Mat är ju faktiskt ett sätt att umgås också.
Önskar dig en riktigt bra och skön vecka, och hoppas att du kan ladda energi. Ta väl hand om dig!!
Kram

Marie sa...

Liksom andra vänner här i cyberspace kniper jag ihop tummar och tår för dig. Önskar av hela mitt hjärta att du ska få en bra jul med nära och kära. Att kroppen orkar och inte jäklas med dig och att sinnet får den stimulans det så väl behöver. Kram.

Gabriella sa...

Kan inte annat än att falla in i kören med alla de som håller tummarna för att tumörerna skall krympa. Jag hoppas att du får fortsätta må bra och att illamåendet håller sig borta. Tackar ödmjukast för dina varma ord och för dina lyckönskningar. Massor av björnkramar fyllda med värme och styrka till underbara DU // Gabriella

Anonym sa...

I wish I had a magic wand
To make it go away;
I'd wave over you
Until you were okay :::)))
Just know you're often in my thoughts,
And I hope you'll soon be well!
kraaaaaaaaaaam, minna

Annika sa...

Jag håller alla min tummar och tår för dig med. Massor med kramar till dig och din familj.
/Annika

Annelie sa...

Tack Agneta!

Anonym sa...

Hej! Har nyligen hittat din blogg och tänker följa den. Har också spridd bröstcancer. Insjuknade första gången för tjugo år sedan då mina två barn var små. Återinsjuknade för drygt fem år sedan med spridd bröstcancer. Har en duktig onkolog som lyckas bromsa sjukdomen gång på gång. Lever med god livskvalitet och njuter av alla stunder jag får med familj och vänner. Följer några bloggare, bl a några med vår sjukdom. Jag får kraft och inspiration av dessa fantastiska människor. Nu är du en av dem. Tack för det!

Varma hälsningar från Berit!

Tigris Predikantan sa...

Vill bara önska dig en trevlig helg! Tänker på dig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...