måndag 20 december 2010

Behandlingen

Jag har med råd från sjukhuset flyttat på min behandling, då jag vill ha en chans att återhämta mig. Har mått väldigt dåligt det sista dygnet med illamående och kramp i magen, högt blodtryck och puls, så fort jag försöker äta något. I morse ringde jag och sa att jag inte orkade komma och de tycker på sjukhuset att det är ok att flytta behandlingen till efter jul. Jag tror också det är bäst.

Vad gäller julmat och annat så har jag delegerat ut det till övriga familjen och det känns bra. Har köpt en del saker till barnen via Unicef och även julkort med vaccinationer. Nu vill jag bara känna att jag mår bra och biverkningarna släpper. Fortsättning följer.


God jul
och
Gott Nytt År
önskar jag alla mina läsare.


Äldsta barnbarnet Tildas första jul 2004, idag 6 ½ år.

11 kommentarer:

Pennelina sa...

Det är så slitsamt då man har högt blodtryck och hög puls... det räcker med att man mår dåligt i övrigt, men med dessa på toppen blir det så tungt!

Hoppas det lugnar sig lite och att du får möjlighet att njuta lite av julen också.

Kramar från mig <3

Rantamor sa...

Ja det var nog klokt att skjuta lite på behandlingen.
Va synd att du mår så himla dåligt, allt blir ju så jobbigt. Hoppas att du hinner vila dig lite nu och får må bättre inför julen.

Vilket sött foto på barnbarnet, som vägrar släppa sin gåvagn, men ändå är så nyfiken på granen, måste få känna lite om det sticks...

Håller tummarna att du får må bättre och får en underbar jul med din familj.

Nu ska jag börja baka mina Nisse jullimpor. Ute snöar det, oj oj va snö vi har fått, tomten får ena jobbiga promenader när han ska gå från hus till hus på julafton....

Julkramar till dig.

Annika sa...

Jag önskar att även du har ork att ha en God Jul. Tur att du har en familj som stöttar och hjälper med julmat och annat. Jag hoppas det vänder för dig snart, tycker du får plågas tillräckligt.
Du finns i mina tankar, önskar dig och din familj en God Jul och Gott Nytt ÅR.
Kram

Annelie sa...

Vad bra att du delegerat ut pysslet med maten och annat. Det du behöver är just julefrid,att ta hand om dig själv och bara vila.
Jag hoppas att du får en skön jul och att du får den lugn och ro som du så väl behöver.
Tusen kramar till dig.

Ingela sa...

God Jul! så skönt att du fick hoppa behandling! Så har även jag fått göra då jag var jätte dålig förra veckan, och fira jul kändes som en omöjlighet. Men nu har livet börjat återvända och kroppen slutat leva sitt eget liv. så nu tar jag tag i lite jul förbedelser. Hoppas du får en bra julhelg. GOD JUL!

Berit sa...

Hoppas du hämtar krafter nu och att du och familjen får en riktigt god jul!

Tigris Predikantan sa...

Även om jag inte varit hos dig på ett tag (inte hos någon pga olika saker), så är du alltid i mina tankar. Skickar en varm energikram till dig!

Annelie sa...

Tittade in för att önska dig en skön och vilsam Julhelg...
Kramar!

Tigris Predikantan sa...

Nu har det blivit en ny dag: juldagen! GOD JUL!
Kramar

Lisbet Lindell sa...

Jag hoppas du får en fin jul och kan njuta lite.

Kram från Lisbet

Anonym sa...

veldig interessant, takk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...