tisdag 7 december 2010

Hemma igen

Har tillbringat ett dygn på neurologen för att strålas med Gammakniven. Allt har gått bra och jag känner att krafterna långsamt kommer åter. Jag var oerhört skärrad inför vad som skulle ske. Det som gjorde ont var bedövningen inför att fästa en ställning på pannan och i nacken. Man lokalbedövas först sedan skruvas ställningen fast in till skallbenet, skallbenet är okänsligt, så när det satt på plats så gjorde det inte ont. Det var bara väldigt obekvämt, men jag lyckades äta lunch med god aptit. Äntligen verkar mitt illamående släppt, peppar ta i trä. Oklart när cellgiftsbehandlingen ska starta är lite sugen på att hämta ytterligare kraft, förmodligen är det med hjälp av kortisonet, som jag mår bättre. Nog för idag. Fortsättning följer.

8 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Skönt att krafterna långsamt kommer åter.

En stor stor stor styrkekram till dig!

Pennelina sa...

Kram <3<3<3

Angie sa...

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Ringer dig!!!
Puss& Kram //A

Wildhearts sa...

Vad glad jag blir att det har gått bra och att du är lite piggare :D

litesomvi sa...

Heja dig!

Rantamor sa...

Din stackare vad du får gå igenom, det är så orättvist.
Sjukdomar är bara så orättvisa.
Oj om jag kunde ge dig en stor kram....
Hoppas så att du ska få må bra, och orka vänta in julen med glädje att få umgås med din älskade familj.

Tusen kramar av styrkor till dig...

Marie sa...

Varma tankar och kramar till dig vännen.

evamargareta sa...

Hej Agneta.
Jag följer dig på din vandring, önskar dig allt gott. Hoppas att du får en riktigt fin tredje advent. Jag ska nu snart gå iväg till kyrkan där vi ska ha genrep inför Lucia. Jag sjunger i kyrkokören, det är väldigt roligt.
Bloggandet blir alltmer glest, då jag har mycket som snurrar runt.. bl a min 9 månaders storpudelvalp.
Men som sagt, jag tänker på dig, känner för dig och önskar dig allt gott!
Jag mår riktigt bra nu, även om livet i fortsättningen blir som en osäker balansgång på lina...
KRAMAR Eva

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...