onsdag 3 februari 2010

De krymper fortfarande!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Nu har jag fått svar på markörerna de är 32 mot förra gångens 35. Enligt läkaren är gränsvärdet 30, vilket jag tolkar som att det är väldigt liten aktivitet. Härligt med ett så fantastiskt resultat. Känner i kroppen att det är bra och att värken i bäckenet har minskat. Det måste betyda att Xeloda är verkningsfullt. Det jag måste stå ut med är biverkningarna, som jag kan tycka är lindriga i förhållande till att få Taxotere och kortisonbehandlingen. Mycket mindre berg och dalar i "måendet", både fysiskt och psykiskt, lite mer slätstruket alltså :-). Kanske är det svårare för omgivningen.
Det här är biverkningarna som man kan få:
minskat antal vita eller röda blodkroppar, hudutslag, lätt håravfall, trötthet, feber, svaghet, dåsighet, huvudvärk, förnimmelser av domningar eller stickningar, smakförändringar, yrsel, sömnlöshet, svullnad i benen, förstoppning, vätskeförlust, munsår, inflammation i näsa och hals, bröstinfektion, depression, ögonproblem, inflammation i vener (tromboflebit), andfåddhet, näsblödning, hosta, rinnande näsa, blödning från tarmen, halsbränna, gaser i magen, muntorrhet, hudmissfärgning, nagelpåverkan, värk i leder, bröst eller rygg och viktnedgång
Jag har markerat de, som jag tycker är mest besvärliga. Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...