tisdag 8 september 2009

Frankrike igen!


Dag 8 i min behandling reste vi till Bordeaux och Cadillac igen. Vi bodde där i 3 nätter. Helt själva i det stora huset, det sägs att det spökar där. En natt vaknade jag av att jag kände att det stod någon vid min sida av sängen, men jag somnade om och tänkte att hon, för det är en hon som går igen ville ge mig beskydd.





Vi var också i St Croix du Mont. En härlig plats för kontemplation och meditation. Högt över kullarna i Cadillac.









Dag 11 drog vi vidare mot Albi som vi läst om, som ett Franskt Toscana. En underbar liten stad med berg och kullar runt och med ett underbart ljus. Där finns också världens största tegelbyggnad katedralen Sainte Cécile.









På vägen ner till kusten passerade vi Lautrec. Namnet är mest känt från Toulouse Lautrec en konstnär, som mest höll till i glädjekvarteren i Paris, men han föddes i Albi. Lautrec har också en känd vitlökssort som är rosa, så 2½ kg har vi tagit med till Sverige. Lite tungt att släpa på, men det är det värt. Vi var också uppe vid den gamla kvarnen och en orienteringstavla i mosaik som visade omgivningarna och vårt delmål Beziers.






En dörr i Lautrec, hade den fått vara kvar i Sverige, där vi reparerar och restaurerar till varje pris?



Vi har besökt Bouzigues som är känt för sina ostron. Vi åt lunch och gick runt i den lilla staden, med små smala gränder.















Vi har också varit i Sète igen och upptäckt staden på nytt, den här gången i finare väder, än tidigare år.

Så tillbaka till verkligheten. Har idag träffat min läkare och beslutat att flytta behandlingen till nästa fredag. Jag har då fått svaren på min DT, som jag ska göra på torsdag. I övrigt mår jag ganska bra, men har otroligt svullna fötter och ben, kanske en rest från värmen och flygresan. Fortsättning följer.

1 kommentar:

Jessica sa...

Så den här gången var det vitlök som gjorde väskan tung istället för stenar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...