söndag 10 maj 2009

Underbara människor

Har nu varit på min behandling hos underbara sköterskor på avdelning 11. Dessutom har jag varit i telefonkontakt med min forskningssköterska Ingrid med frågor om resultatet. När jag var hos läkaren visade resultatet på 31 mm totalt mot förra gångens 45 mm. Det kunde jag inte ta som sanning , då en av mätningarna visade sträck, allt enligt läkaren. 

Det betyder att det är svårt att mäta, resultatet kan var allt från 1  till 4 mm. Om jag då lägger till 4 mm  till 31 mm, så blir resutatet 35, alltså bättre än förra gången. Allt enligt Ingrid. Det känns bra, sanning eller inte. Det är helt normalt att minskningen inte går lika fort som i början, men det viktigaste är att det inte sker en tillväxt och att det inte uppstår fler tumörer. 

Dessutom har jag fått en telefontid med min förra läkare på torsdag, där jag kan fråga henne om tilläggsbehandlingar med Gemzar och lite annat te x  cytostatika i tablettform eller hormonbehandling. Men 11 behandlingar är inbokade så det återstår att se hur många det blir, då en forskning inte sätter stopp vid antalet, utan vid hur många behandligar jag tål eller står ut med. Fortsättning följer.

Taxoterehunden har varit human under fredagen och lördagen med lite trädgårdsarbete och god mat. Idag ska jag ta min första spruta och då kan jag få lite värk, men senare idag ska familjen samlas, beroende lite på vädret, för att grilla och umgås. 

Tack till alla som hjälper och stöttar i handlingar och tankar.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...