måndag 9 maj 2011

Härlig lördag

Middag med pajer blev det på lördagen och tårta för att fira lite födelsedagar, som inte hade blivit firade tidigare. Underbart väder och uteätande.

Söndagen blev tyvärr en dag i sängen, men det är underbart att jag kan ligga där och ändå ha det bra. Jag kunde omöjligt hålla mig vaken, utan vid frukost, som vi intog på balkongen, kände jag att jag somnade mitt i en tugga. Senare när jag låg i sängen och drack jag vatten så vaknade jag av att jag fortfarande hade vätska kvar i munnen. Måste vara så det känns med sömnsjuka. Troligtvis en biverkning av cytostatikan. Dessutom hade jag ganska mycket klåda under natten och jag hade också ont i bäckenet, ryggen och nacken. Det känns som nålstick inne i benmärgen. Kanske en biverkan från Neulastasprutan som jag tog 24 timmar efter behandlingen.

Idag är allt mycket bättre och jag har kunnat vara ute och njuta av den goa värmen i skuggan. Jag har lyssnat på Lotta Bromée på P4:a och slumrat lite på min trädgårdssäng.

Imorgon blir det provtagning, men ingen behandling på onsdag och det känns bra just nu. Nästa behandling blir den 30 maj. Fortsättning följer! Ett uttryck som uppskattas mycket av Pennelina och det har numera fått en annan innebörd för mig också. Tack Pennelina!

4 kommentarer:

Rigmor sa...

Ett steg i taget, njuta av stunden, blicken framåt.
Tänker på dej.
Stor kram

Berit sa...

Njuta av stunden som sagt. Det är ju så underbart nu med det härliga vädret. Vara ute i härligheten stärker kropp o själ. Trädgårdssäng låter mysigt tycker jag. Brukar själv ligga i en fällstol i trädgården, titta upp bland molnen och somna till fågelkvitter. Nu njuter vi av vååååren! :)
KRAM!

Wildhearts sa...

Det låter mysigt att ligga ute i trädgården. Nu är det verkligen vackert ute och dofterna är otroliga.
Kram Agneta

Jag önskar att... sa...

Villken barn-glädje i de fina teckningarna....Njutbart...liksom vila i naturen. Hoppas solen kommer tillbaka med lite värme snart....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...