onsdag 20 oktober 2010

Sjukhuset

 I fredags och lördags fick vi besök av döttrar, mågar och barnbarn. Helt underbart är det, ger mycket energi. I fredags var Tilda och Axel med och lagade mat och på lördagen fick vi fikabesök av samma familj. I söndags kom Elsa förbi med mamma. Lillasyster har besvär med en långdragen snuva, så jag kunde inte träffa henne tyvärr.

Vi städade också i trädgården. Plockade in växter i garaget och ställde undan trädgårdsmöbler, vilket känns bra om det blir snö idag på eftermiddagen. Det är ännu tidigare än förra året, får se hur länge den blir kvar.

Igår tog jag prover inför min nästa behandling. Jag pratade också med bröstmottagningen om att få träffa en läkare, då jag tidigt på morgonen fått kramp i bröstet och att det gjorde ont när jag andades. De beordrade mig till akuten då bröstsmärtor har högsta prioritet. Resultatet  med hjärtat blev samma sak som förra gången dvs inget akut hjärtproblem då  mitt EKG var bra, men ett ultraljud ska göras senare på hjärtat för säkerhets skull.

Man gjorde också en DT röntgen på lungorna för att utesluta propp i lungorna. Krampen övergick så småningom till värk i bröstkorgen, så det är troligtvis biverkningar av Navelbine, för värken finns kvar. Det går åt många värktabletter just nu och jag jämför den här värken  med den jag hade i käken i samband med en tidigare behandling.

Dessutom har mina markörer stigit, så jag vet inte vad jag ska tro om behandlingen med Navilbine. Markörprovet togs innan behandlingen, så jag skulle vilja mäta dom igen efter förra veckans behandling. Får se vad läkaren säger om det.

Dagens behandling blev inställd av onkologen igår på akuten. Själv vet jag inte om jag orkar med ytterligare behandlingar med Navilbine, då jag  får så svåra biverkningar. Dessutom undrar jag också om det verkligen tar. Ett nytt läkarbesök ska bokas snarast för att utreda hur kommande behandlingar ska bli. Fortsättning följer.

9 kommentarer:

Rigmor sa...

Känner mej ordlös...och liten. Önskar att det fanns enkla och bra lösningar på behandlingar och biverkningar. Tycker det är skönt att du skriver rakt upp och ned hur det är och känns, och jag antar att det också är ett sätt för dej att bearbeta alla tankar. Den dagen vi fick reda på hur sjuk vårt barnbarn verkligen är började jag skriva ned tankar och känslor, och faktiskt, det hjälper. Fast ibland är man rätt naken ändå.
Önskar dej allt gott!!
Stor kram

Rantamor sa...

Jag blir så lessen inne i mig när jag läser om din kamp mot sjukdomen, varför ska allt vara så svårt och biverkningarna kommer väl av att det mesta i medicinen är ett gift mot sjukdomen...
Tänker ofta på dig vännen, och jag håller alla tummar jag har att du ska hitta en medicin som ger mindre biverkningar, och hjälper dig i din kamp mot sjukdomen.

Tusentals styrkekramar till dig...

agnetha sa...

Jag läser också dina rader med sorg i hjärtat. Att livet kan var så jäkla svårt och orättvist. Men du kämpar på och har lite possitiva tankar ändå.Det är bra och väldigt starkt av dig. Jag skickar dig stora och varma styrkekramar. Vi hörs av.

Ingrid H sa...

Nej det ær inta lætt ! Hoppas du snart får den informationen du behøver før att veta om du vil ha mer av den behandlingen eller inte. Tråkig alltså med dina biverkningar. Lycka till !
Klem Ingrid

Pennelina sa...

Du är ständigt med mig i mina tankar och i mitt hjärta...

Styrkekramar från mig <3<3<3

Unknown sa...

Stärkande och värmande kramar kommer även från mig! Kram/SA

Annelie sa...

Jag vet inte heller vad jag ska säga, det är så trist att se att du inte mår bra. Även jag skickar uppmuntrande och varma kramar till dig!

Wildhearts sa...

Blir så ledsen när jag läser hur du har det. Önskar verkligen att det fanns något som jag kunde göra. Roligt att du i alla falla fick lite tid med barn och barnbarn. Kan tänka mig att det är en dundermedicin.

Kram Agneta

Kickan sa...

Hej starka modiga Du! vilken svår resa du gör.. helt underbart hur du delar med dig av dig..
dina tankar och värdefulla ord...

Din blogg skulle alla behöva läsa..
Mig har du verkligen berört i hjärtat med din balansgång i livet med dina ord o vackra bilder..

jag ska tänka på dig varje dag och önska att du får medicin som passar just dig..varma kramar från mig Kickan (som fick din blogg adress av en vän i dag ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...