onsdag 27 oktober 2010

Nya behandlingar


Sommarens sista ros?

Markörerna stiger, så jag vill ha ny form av behandling. Röntgen från den 1 september visade bra resultat därför är läkarna lugna, så vad kroppen behöver nu är vila. Det som ska göras innan behandlingen startar är ett EKG på hjärtat för att se hur starkt mitt hjärta är och en DT-röntgen som jämförelse med den förra. Vecka 46 startar behandlingen  med Paxene om inte de ger mig  hormonbehandling med Faslodex  istället, som jag önskade, men då blir det bara en mellanbehandling, för enligt läkarna behöver jag cytostatika.

Nu ska jag mentalt stärka mig och vila mycket, som jag redan gör, men nu vet jag vad som gäller.

Idag ska vår älskade Tilda ta bort sina skruvar i armen så vi ska hämta lillebror Axel på dagis och pappa, mamma och Elvira åker till sjukhuset. Vi håller alla tummar vi kan för Tilda. Hon ska ta bort skruvarna med bara  smärtstillande. Fortsättning följer.

9 kommentarer:

Rantamor sa...

Hoppas att du kan ta dig den vila som du så väl behöver, och att du blir stark nog inför nya behandlingar.
Här blåser det idag och är så mörkt att man får tända ljus inne, dom både värmer och ger mysfaktor.
Ett annat väder idag mot igår när jag gick ned till havet och fotade en underbar solnedgång (se blogg igår).
Men det ÄR ju höst och då har vi väl bara en vinter att se fram emot.
Och i affärena börjar dom väl snart att spela julsånger kan jag tro för redan finna tomtarna där.

Ha en superskön dag, och tänd ljus och mysa in dig i en varm pläd.
Kramar.

Annika sa...

Vila så mycket du kan och ladda inför kommande behandlingar. Trist för dig att markörerna stiger, jag håller tummarna för dig och önskar dig mental och fysisk styrka.
Massor med värmande styrkekramar!

Wildhearts sa...

Hoppas verkligen att du får den vila som du behöver och att det går bra för Tilda. Jag håller tummarna för er båda! Kram Agneta

Lisbet Lindell sa...

Hoppas du lyckas hämta kraft, försöker skicka lite till dig.
Kram från Lisbet

Marie sa...

Vännen. Vila nu ordentligt. Både din kropp och din själ så du får tillbaka krafterna inför din behandling. Tänker på dig. Kram.

Pennelina sa...

och så tycker folk att jag har det jobbigt... Du är en av dem som hjälper mig att hålla perspektivet på tillvaron i balans med verkligheten!

Önskar dig allt gott!

Styrkekramar från mig <<<<3

Unknown sa...

Fortsätter att hålla tummarna och lämnar naturligtvis fler och nya styrkekramar.
Passa nu på att vila allt du behöver!
/SA

Annelie sa...

Vi håller våra tummar för både dig och Tilda!
Och hoppas vi ses nästa vecka!

Lysande ögonblick! sa...

Fina du.

Jag håller alla tummar för att de fick ut skruvarna och att hon inte hade ont. Ibland det vara lite läskigt att vara vaken, hoppas det gick bra.

Hoppas du får vila och kan samla energi inför nästa behandling.

En stor kram!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...