lördag 17 maj 2008

En utmaning

Alla som läser min blogg kan anta utmaningen att svara på frågorna. Själv fick jag utmaningen från Mina vänner kallar mig Pippi

Här är mina svar:


När gick du upp idag?
Väcktes Kl 7:22 för att ta mina mediciner , Bondronat och Arimidex.

Diamanter eller pärlor?

Pärlor och diamanter, men diamanten har en bismak då jag numera vet vilka risker och faror man utsätter diamantletarna för.

Senaste filmen du såg på bio?
Tror det var en Wallander.

Favorit TV-program?
Brottet.

Vad åt du till frukost?
Yoghurt med musli , valnötter med honung på, grönt te och smörgås med ost. (Serverade på bricka av min man).

Vad är ditt andra namn?
Christina.

Din favoritmat?
Ostron och musslor.

Vilken mat gillar du inte?
Kött från djur som inte mått bra under sin levnad.

Vilken är din favorit CD för tillfället?
Eagles.

Vilken bil kör du?
Saab 9,3 diesel, såklart!

Vilken är din favoritmacka?
Varm macka med chevrèost, pinjenötter och honung .

Vilka mänskliga drag kan du bara inte med?
Snålhet , dumhet/aningslöshet och likgiltighet .

Vilka är dina favoritkläder?
Inga.

Om du fick åka vart du ville, vart skulle du åka då?
Frankrike.

Favoritklädmärke?
Peak.

Vart vill du dra dig tillbaka?
Sverige och Frankrike.

Favorit tid på dagen?
Eftermiddagen.

Var är du född?
Linköping.

Vilken är din favoritsport att se på?
Ingen.

Vem tror du inte sänder detta tillbaka?
Den som inte bryr sig om utmaningar.

Vem tror du skickar detta tillbaka först?
Någon.

Coca-cola eller pepsi?
Coca cola. Inte light för det är inte bra för hälsan

Fotboll eller ishockey?
Ishockey för det har jag tittat på med familjen på Globen. Heja Djurgården!

Är du en morgonmänniska eller nattuggla?
Definitivt inte morgonmänniska, men heller inte nattmänniska numera, om jag inte är i Frankrike.

Pedikyr eller manikyr?
Pedikyr.

Några spännande nyheter att berätta för oss?
Hälsan är stabil!

Vad ville du bli när du var liten?
Barnskötare.

Bästa barndomsminnet?
Utflykter med en lastbil eller picnic på berget hos farmor i Eds Bruk. Farbror Sven.

Varit i Afrika?
Ja, Sydafrika.

Någonsin rullat in någon i toapapper?
Nej, tycker det verkar korkat.

Varit med om en bilolycka?
Ja, två gånger med whiplashskador.

Favoritdagar i veckan?
Fredagar. Jag önskar det fanns flera i veckan.

Favoritblommor?
Rosor och orkidéer.

Favorit snabbmats-restaurang?
Sushi.

Äger du en cykel?
Nej, jag har gett den till min dotter. Kan inte cykla p g a skört skelett.

Vem fick du senaste mailet från?
Norska och fransk/svenska vänner.

Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort?
Resevaruhus.

Läggdags?
Inte än.

Vems svar är du mest nyfiken på av dom du skickar brevet till?
Vet ej.

Senaste personen/personerna du delade en middag med?
Min man.

Vad sysslar du med just nu?
Jag sitter vid datorn och skriver.

Favoritfärg?
Svart, vitt och rött.

Hur många tatueringar?
Fyra, på mina ärr från operationerna på magen och ena bröstet. Plus en tatuerad bröstvårta, som man gjort på sjukhuset.

Hur många sänder du den här utmaningen till?
Vet ej.

Jag skulle önska att följande svarade på utmaningen:
Dom som tar den så klart :)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...