tisdag 18 januari 2011

Tilt i huvudet

Efter några dagar med grötmos i huvudet, så är jag tillbaka på banan igen. Troligtvis så var det en svullnad i hjärnan efter strålningen, som jag gjorde i december, som gjorde att jag blev så trött och förvirrad. Läkaren som gjorde strålningen sa att det kunde komma en svullnad efter ganska lång tid bl a 6 till 8 veckor och även efter 8 mån. Det är svårt att komma ihåg när det är grötmos i huvudet. Nu har jag ökat kortisonet, så att svullnaden minskar och det känns ok nu när jag kan tänka igen och slipper illamåendet. Magkatarren är lite envis, men även där ska jag öka dosen.

Läkarbesöket fick jag ställa in i måndags, men har haft kontakt med läkare via telefon. Det är bra nu när jag har många som tar hand om mig och bryr sig. Det var ändå svårt att komma fram till att det var just svullnaden som gjorde att jag mådde dåligt. Men tänker jag efter, som jag kan nu när huvudet är klart, så mådde jag också så i december innan jag strålade bort min tumör. Fortsättning följer.

13 kommentarer:

Pennelina sa...

Ja, man ska vara iform för att känna hur sjuk man egentligen är ;-)

Har tänkt mycket på dig :-D

Kramar från mig <3<3<3

Anonym sa...

Inte lätt att leva med grötmos i huvudet, men tur att dom kom på att det var en svullnad och att den lägger sig något.
Kan ju inte förstå hur jobbigt du har, fast jag vill förstå och tänker på dig. Ofta.

Här slingrar sig dagarna och ibland nätterna sig förbi.
Men vi mår rätt bra, och har det bra. Om du orkar följa min blogg lite så vet du väl ungefär va vi donar på med.
Just nu håller jag på å steker renköttfärsbiffar som vi ska luncha på.
Tog en promenad innan men det blev en jobbig promenad när snön bara var nedkörd av skoter och fötterna sjönk undan hela tiden. Men vi kämpade oss igenom hela promenadslingan, och jag fotade lite av den lilla sol som visade sig.

Ha det så gott och stora kramen...
Jaha ja så är jag inte ens inloggad. Men du vet ju vem den ilskna Rantamor är =)=)

Tigris Predikantan sa...

Tråkigt men ändå skönt att veta vad som varit orsaken!
Varm kram.

Rigmor sa...

Förstår att det tar på krafterna att ha grötmos, säkert blir man rädd också. Sen när man får en förklaring så är det skönt, jag hoppas av hela mitt hjärta att du slipper eländet i fortsättningen och att du kan fortsätta behandlingen som planerat. Önskar att jag hade lite sol att bjuda på också, tyvärr rår vi inte heller över vädrets makter, och det är kanske tur det...kan inte folk hålla sams på jorden om religion, hur skulle det då bli om de skulle bestämma väder??
Ta nu väl hand om dej, en extra varm kram!

Anonym sa...

Skönt att du är på banan igen. Vi hörs i kväll!
Puss
J

Lysande ögonblick! sa...

Grötmos låter inte kul Skönt att det är lite bättre. En stor kram till dig!!!

Annika sa...

Grötmos i hjärnan är jobbigt, ingenting fungerar. Hoppas du slipper det framöver. Tänker på dig, KRAM

Annelie sa...

Usch ja, grötmos låter inte så kul. Det måste vara jobbigt för dig Agneta, du har fullt upp med att bara vara, men jag hoppas verkligen att allt ordnar upp sig, gröt i huvudet vill ju ingen ha!*skratt*

Tack för finsa ord på min blogg!

Berit sa...

Fint att du är på banan igen! Jag gillar inte att ta kortison eftersom jag blir lite upptrissad. Men det är ju ett fantastiskt medel egentligen som hjälper mot så mycket.
varm hälsning!

Unknown sa...

Trevligt se att du är tillbaka igen.
Hoppas att du får en bra helg!
Hälsningar/SA

Tigris Predikantan sa...

Hoppas du får en dräglig fin skön fredag!
Kramar

Gerd Larsson sa...

Ville bara ge dig en jättekram. Tänker ofta på dig. Hoppas vi kan ses över en lunch när du orkar och vädret är lite skönare.

Kramar! kramar!

Anonym sa...

Denna underbara kommentar hittade jag gm Caja.
Vill att du ska ha den:




────(♥)(♥)(♥)────(♥)(♥)(♥) __ ɪƒ ƴσυ'ʀє αʟσηє,
──(♥)██████(♥)(♥)██████(♥) ɪ'ʟʟ ɓє ƴσυʀ ѕɧα∂σѡ.
─(♥)████████(♥)████████(♥) ɪƒ ƴσυ ѡαηт тσ cʀƴ,
─(♥)██████████████████(♥) ɪ´ɱ ƴσυʀ ѕɧσυʟ∂єʀ.
──(♥)████████████████(♥) ɪƒ ƴσυ ѡαηт α ɧυɢ,
────(♥)████████████(♥) __ ɪ'ʟʟ ɓє ƴσυʀ ρɪʟʟσѡ.
──────(♥)████████(♥) ɪƒ ƴσυ ηєє∂ тσ ɓє ɧαρρƴ,
────────(♥)████(♥) __ ɪ'ʟʟ ɓє ƴσυʀ ѕɱɪʟє.
─────────(♥)██(♥) ɓυт αηƴтɪɱє ƴσυ ηєє∂ α ƒʀɪєη∂,
───────────(♥) __ ɪ'ʟʟ ʝυѕт ɓє ɱє.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...