torsdag 15 november 2007

Iscador

Äntligen kommer så granskningen om Iscador sk medicin som man köper på apoteket eller om man ska kalla det för något annat. Det pågår ett forum på TV4, inför kvällens Kalla fakta, om Vidarkliniken och åsikterna är lika delade som alltid.

Själv behandlades jag på Vidarkliniken år 2000 och fick behandling med Iscador. Jag hamnade på Vidarkliniken, eftersom jag vid det tillfället var förvirrad och ledsen. Jag var ett år in på min bröstcancer och trodde jag åkte dit för att få hjälp att hitta mig själv igen. Utan att be om det fick jag första dagen Iscadorsprutor. Jag erkänner att jag var dåligt påläst, men ändå kände jag det som jag inte hade något val. Sista halmstråt tog jag och det var ju genom Landstingets försorg jag var där. Det är verkligen sektlikt att befinna sig där, mycket outtalade frågor om egen skuld till sin sjukdom osv. Om Iscadoren hade hjälpt, så skulle jag ju rimligtvis vara botad idag, eller? Eller kanske var det så att jag inte var tillräckligt andlig? Jag vill inte fördöma all alternativ behandling, för jag vet att det finns hälsokost och homeopatisk medicin som har hjälpt människor. Dock är det så när det gäller Vidarkliniken att det är mycket skuld och skam inblandat, vilket gör att man mår psykiskt dåligt. Expressen

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...