onsdag 5 september 2007

Barnbarn och gitarren

Så var då vardagen åter med en spontantur till Liljehomen och Tilda och Axels dagis i måndags. Mimmi ringde och ville ha hjälp hem hennes nyckel till bilen hade slutat fungera, hon skulle hämta barnen och Axel skulle till BVC och få en spruta, allt inom45 min. Vi lyckades nästan i tid och barnen blev glada och överraskade att se mig. Lite bekymmer då Tilda tagit av sig ballerinakjolen och röda koftan och inte visste riktigt var, men vi hittade den på Mandarin en annan avdelning. Tilda går på Hallon och Axel på Lime.



Tildas härliga kommentar, när vi skulle klä på oss var ; "Oj vad mörkt det blev "då den något för
stora mössan åkte ner över ögonen. Det värmer i hjärtat. Jag fick en eftermiddag och kväll med barnbarnen. Härligt.

Tilda spelar gitarr och Axel ser på TV


Så blev det tisdag och magnetröntgen för mig måste kolla så de små jävlarna håller sig på mattan. Senare på kvällen spelning för Thomas i källaren och uppvisning av nya gitarren.Jag gick till Elsa och kramade henne och träffade Emmie som just börjat nytt jobb.






Elsa pratar i telefon med mej när jag är i Skåne.





Här är den då underverket Gitarren med stort G.













Så här ser de ut som byggde Janne, Mike, Dan, Thomas, Mikael Sandén kursledare och Jack.

Nästa vecka är det Frankrike som hägrar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...