måndag 3 december 2007

Adventstjärnor

Har just läst Jessicas blogg om julstjärnor och har ofta känt samma frustration när jag ska hänga upp mina julstjärnor. Hur det nu blev mina julstjärnor, jag har ju varit sambo i över 30 år, troligtvis har jag tagit det som mitt ansvar, för att höja mysfaktorn. Nu har vi köpt runda julkulor, vilket gör att de alltid hänger rakt.
Vi har dock några stjärnor som hänger nästan rakt. Ingen kommentar om storlek dock.






Just nu blommar amaryllisen före jul inte efter som jag oftast har lyckats med, att få den att blomma på självaste julafton verkar vara lika svårt som att vinna på Lotto eller att få julstjärnan att hänga rakt eller att alla lampor är hela i adventsljusstaken. Får köpa en amaryllis som blommar, dagarna före julafton.


Som ni märker har jag ganska "stora" problem, men det är väl ett sätt att få det att se ut som att allt är som det alltid varit och jag tycker det är underbart härligt när det blir färdigt och julafton kommer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, såg att min granne hade sådana julkulor i sitt fönster. Frida tipsade mig om att jag kunde hitta dem på Åhléns. Ska springa dit! Puss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...